"Відкрите небо" між Україною та США: що принесе нова угода українцям
Завдяки новій угоді про авіасполучення між США та Україною перевізники можуть довільно встановлювати як частоту, так і ємність польотів між державами.
Набрала чинності угода між Україною та США про так зване "відкрите небо". Вона дозволяє авіакомпаніям з обох країн виконувати взаємні перельоти, оминаючи велику кількість формальних перепон, які існували раніше. Приміром, авіаперевізники тепер можуть довільно встановлювати частоту та ємність польотів з України до Сполучених Штатів та навпаки, зазначив у коментарі з приводу набрання угодою чинності заступник міністра інфраструктури України Володимир Омелян на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook.
На даний момент з України до США літає лише один регулярний рейс - польоти з Києва до Нью-Йорка чотири рази на тиждень здійснює авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ). На думку директора київського Центру транспортних стратегій (ЦТС) Сергія Вовка, появи нових рейсів у напрямку США в найближчій перспективі очікувати не варто. "Поки що навряд чи купівельна спроможність українців чи туристична привабливість України дозволять розширювати цю сітку. Принаймні я не чув заяв від авіакомпаній, що є якісь бажання літати в інші міста", - каже він у розмові з DW. Єдиною зміною, за словами експерта, стане збільшення частоти рейсу МАУ Київ - Нью-Йорк до щоденного. Про намір піти на цей крок уже заявили в самій авіакомпанії.
Швидше за все, зниження цін завдяки новій угоді не відбудеться. Причина полягає у відсутності конкуренції на ринку, каже Вовк. "Тут конкуренція іде в сегменті не між українськими авіакомпаніями, а між українськими та закордонними авіакомпаніями. Але головним фактором, який стримує прихід нових авіаліній на цей напрямок, є власне те, що немає достатнього пасажиропотоку. Тому я не думаю, що тут будуть якісь зміни, пов’язані з ціноутворенням", - коментує експерт.
Після набрання чинності українсько-американської угоди варто очікувати зростання інтересу українських компаній, активних на ринку вантажних перевезень, вважає Сергій Вовк. За його словами, головним претендентом на те, аби скористатися перевагами "відкритого неба" є авіакомпанія "Антонов", яка оперує такими великотоннажними літаками, як "Руслан" та "Мрія". "Якраз вона могла би скористатися можливістю розширити своє представництво на ринку США та ринку вантажних перевезень між Україною та США. Я не чув поки що жодного підтвердження від авіакомпанії. Але з експлуатаційної точки зору використання таких великих літаків є набагато вигіднішим, ніж тих літаків, що є зараз", - каже експерт. Ідеться, за його словами, про різні вантажі, які переправляються з України до США та навпаки.
У найближчій перспективі зростання конкуренції з боку американських авіакомпаній українським очікувати не варто, переконаний Сергій Вовк. "Американські авіакомпанії на даний момент в Україну не літають. Кілька років тому був один рейс авіакомпанії Delta, він був закритий з економічних причин", - каже Вовк. Стрімкого зростання туристичної привабливості України для американців, на думку Вовка, чекати не варто хоча б з причини географічної віддаленості обох країн одна від одної. Головним чинником, який може підживити конкуренцію на ринку авіаперевезень, на думку експерта, є зростання купівельної спроможності українців. "Я думаю, говорити про конкуренцію можна хіба що в перспективі двох-трьох років, та й те лише у випадку, якщо українська економіка демонструватиме стале зростання", - підсумовує Вовк.
Джерело: http://www.dw.com/
Останні дописи та новини