Український читач відкриває для себе електронні книжки
Кількість прочитаних українцями паперових книжок протягом цього року зменшилася, порівняно із минулим.
Такими є результати другої хвилі «Дослідження читання книжок», проведеного компанією GfK Ukraine на замовлення оператора мобільного зв’язку «Київстар».
Однією з найвагоміших причин зниження кількості прочитаних книжок експерти компанії-дослідника вважають високу ціну на друковану продукцію та різноманіття альтернативних форм проведення дозвілля, які з успіхом витісняють читання книги із колись найпопулярнішого способу проведення дозвілля. При цьому, зазначають автори дослідження, кількість прихильників читання не зменшується – як і минулого року приблизно 51% дорослих жителів України прочитали принаймні одну книжку протягом останніх трьох місяців. А от купує книжки тільки 31% наших співвітчизників. Більшість вважає, що друковані книги мають високу ціну.«Ми вже другий рік проводимо дослідження читання з метою відслідковувати динаміку ставлення українців до книги. Дані цьогорічного опитування демонструють хоча й незначне, та все ж зниження цікавості частини українців до читання, — сказав на презентації цьогорічного дослідження в рамках XXI Форуму видавців у Львові заступник директора GfK Ukraine Гліб Вишлінський. — Сподіваюсь, що дослідження допоможуть змінити ситуацію із читанням на краще, адже зрозуміти проблему – це вже частково її вирішити».
Викрив дослідження також досить цікавий момент – українці збільшили читання електронних книжок. Їх споживання зростає як через піратське безкоштовне скачування, так і шляхом купівлі легальних електронних версій видань. Інтерес до них збільшився з 3% до 24% порівняно з даними дослідження, що проводилося компанією в 2013 році. Це, вважають автори і замовники дослідження, відкриває значні перспективи перед електронною книгою.
Дослідники української читацької аудиторії називають оптимістичним той факт, що загальна кількість прочитаних книжок (як друкованих, так і електронних), все ж таки не зменшується, хоча нині варто говорити про певні втрати для видавців.
Найпопулярнішим жанром серед української аудиторії, як і раніше, залишається художня література (за межами шкільної програми), на другому місці — дитяча література і на третьому — наукова і навчальна література (що не входить до програми навчальних закладів).
Як і в 2013, перше місце з читання серед дорослого населення України посідають сучасні детективи. Збільшується кількість прихильників любовних романів, а тих, хто віддає перевагу класичним творам — меншає.
Джерело: https://www.ukr.net
Останні дописи та новини